1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات نهالستان
  3. سرو طلایی (کاج لاوسون) cupressus macrocarpa
سروطلایی

سرو طلایی (کاج لاوسون) cupressus macrocarpa

6 دیدگاه
  • کاج لاوسون یا سرو طلایی که نام علمی آن Cupressus Macrocarpa و نام انگلیسی آن Monterey Cypress می باشد. از درختان زیبا و پرطرفدار در سراسر دنیا است. پرورش و تکثیر درختان به منظور افزایش فضای سبز، از راه‌کار‌های مؤثر در جهت پاکیزگی هوا و حفظ محیط زیست است.

    کشت و نگهداری این‌گونه درختان همیشه سبز، علاوه بر جنبه زیست‌محیطی آن، دارای فواید زینتی نیز هست. از باغچه منازل تا پار‌کها و از فضای سبز گردشگاه‌ها تا ویلاهاهای تفریحی، همه جا این نوع درخت زینتی سرسبز طرفداران زیادی دارد.

    در این مقاله شما را با کاربرد، نگهداری، آبیاری و روش‌های تکثیر این گیاه آشنا می‌سازیم. سپس توضیح مختصری در مورد قیمت و نحوه خرید آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. در پایان نیز با تولیدی گل و گیاه سرو طلایی و نحوه فروش و خدمات این مرکز پیشرفته آشنا خواهیم شد.

    اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به زیباسازی و فضای سبز محل زندگی خود اهمیت می‌دهید، نگاه گرمتان را تا آخر این نوشتار با ما همراه کنید…

    توضیحات مهندس ارسلان همتی در مورد تکثیر و نگهداری کاج لاوسون

     

    کاربرد کاج طلایی؛ لاوسون

    این گیاه برای تزئین در پارک‌ها، ویلاها، باغ‌های صخره‌ای و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاج طلایی هم‌چنین می‌توان به عنوان تک درخت در گلدان و یا به صورت دیوار سبز در فضاهای سبز استفاده کرد. ساخت مجسمه‌های سبز نیز از مواردی است که در فضاهای سبز پارک‌ها و میادین به چشم می‌خورد.

    نگهداری کاج لاوسون

    شاخ و برگ افشان این درخت زیبا، در فصول مختلف به رنگ‌های متفاوتی تغییر می‌کند. در بهار و تابستان به رنگ سبز روشن و در زمستان طلایی رنگ دیده می‌شوند.

    این گیاه در حالت طبیعی به‌صورت مخروطی‌شکل تا ارتفاع ۴ الی ۵ متر رشد می‌کند. از مزیت‌های آن به عنوان درختی زینتی، قابلیت هرس‌پذیری و فرم‌دهی بالای آن است. از ویژگیهای خاص این درخت قابلیت نگهداری آن در گلدان به عنوان گیاهی زینتی است.

    این گیاه در اقلیم‌های متفاوت قابل نگهداری و رشد بوده و استقامت زیادی نسبت به گرما و سرمای شدید دارد. اما نگهداری و تکثیر آن در آب و هوای مرطوب مانند استان‌های شمالی ایران از موفقیت بالاتری برخوردار است


    همچنبن بخوانید: خرید کاج سیاه

    همچنین ببینید: طراحی باغ ویلا


    علت خشک شدن کاج لاوسون (شپشک لاوسون)

    گیاهان نیز مانند هر جاندار زنده دیگری نیاز به توجه و رسیدگی دارند. این موجودات زیبا گاهی مورد حمله آفات مختلف قرار گرفته و در صورت عدم رسیدگی، ممکن است منجر به خشک شدن آن‌ها شود.

    کاج طلایی نیز همانند سایر گیاهان در برابر برخی آفات حساس بوده و بیماری‌های خاصی آن‌ را تهدید می‌کند. شپشک آردآلود، شته کاج، پروانه شاخه‌خوار و آلودگی‌های قارچی از مهم‌ترین عوامل بیماری‌زای این درخت است. هر کدام از این عوامل در صورت عدم رسیدگی می‌توانند آسیب‌های جدی به گیاه زده و موجب خشک شدن آن شوند.

    خوشبختانه برای هر کدام از موارد یاد شده، راه‌کارهای مؤثری وجود دارد که در صورت تشخیص زودهنگام و استفاده در زمان مناسب، گیاه را به راحتی درمان می‌کند.



    نحوه آبیاری کاج لاوسون

    آبیاری این درخت مانند سایر گیاهان در فصول مختلف با فواصل زمانی متفاوتی انجام می‌شود. در فصول سرد سال آبیاری باید پس از خشک شدن سطح خاک انجام شود اما در روزهای گرم، گیاه حساسیت بیشتری داشته و نیاز به آبیاری منظم با فواصل کم دارد.

    بهتر است بدانید گیاهان جوان حساسیت بیشتری نسبت به آبیاری داشته و به نظم بیشتری در انجام آن نیاز دارند.

    تکثیر کاج لاوسون

    پرورش‌دهندگان و باغداران از روش‌های قلمه‌زدن، استفاده از بذر و پیوند زدن برای تکثیر این گیاه زینتی استفاده می‌کنند. در این میان، قلمه زدن متداول‌تر بوده و بیشتر از سایر روش‌ها استفاده می‌شود

    کود مخصوص کاج لاوسون

    این گیاه با خاک کمی اسیدی سازگاری بیشتری نسبت به خاک‌های قلیایی یا گچی دارد. برای رشد بهتر نیز به دو نوع کود مختلف برای تقویت ریشه و برگ‌ها نیاز دارد. کود‌هایی که در ترکیبات آن‌ها از فسفر استفاده شده است، گزینه مناسبی برای تقویت ریشه، و کود‌هایی با درصد بالای نیتروژن مناسب رشد و نمو بیشتر برگ‌ها می‌شود.


    همچنین ببینید: خرید مورد پیوندی

    همچنین ببینید: خرید گل اقاقیا


    آموزش هرس کاج لاوسون و شکل دادن درخت کاج

    از ویژگیهای جالب و منحصر‌ به فرد این گیاه قابلیت هرس آن است. به‌صورتی که در بسیاری از پارک‌ها و فضاهای سبز آن را به اشکال گوناگون مشاهده می‌کنیم. این‌کار توسط افراد کارآزموده و با ظرافت خاصی انجام می‌شود.در برخی از باغ‌ها از کاج طلایی به عنوان پرچین نیز استفاده می‌شود.

    عکس کاج لاوسون

    نهال سرو طلایی

    نحوه قلمه زدن کاج لاوسون

    در میان روش‌های مؤثر برای تکثیر این گیاه قلمه زدن، رایج‌ترین روش است. در این روش ابتدا شاخه‌های مناسب توسط کارشناس انتخاب شده و قلمه‌هایی به طول ۱۵ـ ۱۰ سانتیمتر بریده و آماده کاشت می‌شود.

    این قلمه‌ها در خاکی با ترکیب یک سوم خاک برگ و یک سوم ماسه دانه‌ریز و یک سوم خاک جنگلی در گلدان‌های پلاستیکی کاشته می‌شوند. سپس باید حدود ۳ الی ۴ سانتیمتر در خاک فرو رفته و هر روز آبیاری شوند.


    همچنبن بخوانید: خرید سرو شیراز


     

    این قلمه‌ها در محل نگهداری باید با استفاده از پوششی پلاستیکی، محیطی گلخانه مانند را تجربه کرده تا از نور مستقیم آفتاب یا سرمای شدید در امان باشند. اگر مراحل نگهداری به طور صحیح انجام شود، با پایان سرما و در اوایل بهار ریشه داده و به عنوان گیاهی مستقل، می‌توان آن‌ها را به گلدان اصلی منتقل کرد.

     لازم به ذکر است قلمه زنی باید در فصل مناسب انجام شود. بهترین زمان انجام این‌کار از نیمه دوم شهریور تا اواسط مهرماه بوده و بسته به دمای هوا و شرایط اقلیمی ممکن است تا حدودی تغییر کند.

    انواع کاج لاوسون

    این نوع کاج در گونه‌های ساده، پیچ، قیچی خورده، هرمی و طلایی در بازار موجود است. نوع پیچ آن به دلیل مقاومت و سازگاری زیاد با اقلیم کشور طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. به همین دلیل این نوع کاج نسبت به انواع دیگر از فروش بالاتری برخوردار است.

    قیمت کاج لاوسون در گیلان – قیمت کاج لاوسون کوچک و بزرگ

    این درخت زینتی در مناطق مختلف کشور با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. در استان گیلان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی، رشد و تکثیر این گیاه نسبت به استان‌های دیگر آسان‌تر است. به همین دلیل از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر مراکز فروش برخوردار است.

     خرید عمده در قیمت آن تاثیر داشته و در این صورت، نهال‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به فروش جزئی دارند.

    قیمت کاج لاوسون ۲ متری

    قد و اندازه کاج در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. هر چه سن کاج بیشتر بوده و رشد طولی بیشتری داشته باشد، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. بسیاری از خریداران تمایل به خرید کاج‌های بلند با رشد کامل برای باغ یا ویلای خود دارند.

    تولیدی گل و گیاه سرو طلایی یکی از معتبر‌ترین مراکز پرورش و فروش کاج لاوسون است. در این مرکز تمامی گیاهان با استفاده از جدید‌ترین روش‌های روز دنیا و زیر نظر مهندسین باتجربه نگهداری می‌شوند. به همین دلیل گیاهان این مرکز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

    فروش عمده لاوسون پیچ و ساده

    تولیدی گل و گیاه سرو طلایی با عرضه انواع گیاهان زینتی خصوصا کاج لاوسون، گامی مهم در جهت زیباسازی محیط اطراف ما برداشته است. شما می‌توانید با مراجعه حضوری یا به صورت اینترنتی از درختان این مجموعه دیدن کرده و فضای مورد نظر خود را با درختانی با کیفیت تزئین کنید.

    در این مرکز فروش عمده لاوسون پیچ و ساده به صورت حضوری یا اینترنتی انجام می‌شود. شما می‌توانید با یک تماس کوتاه و یا برقراری ارتباط از طریق سایت، با این تولیدی تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان، مرکبات و یا سایر محصولات سایت مانند نهال صنوبر، درخت انجیلی و نهال گواوا و  خرید عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    کلام پایانی:

    امروزه نگهداری از گیاهان زینتی برای دکوراسیون داخل و بیرون خانه‌ها، رواج زیادی پیدا کرده است. از طرفی بسیاری از مردم خسته از سبک زندگی شهر‌نشینی، با خرید باغ یا ویلا محلی برای استراحت و تفریح خود و خانواده فراهم می‌کنند. در این بین گیاهان همیشه سبز مانند سرو طلایی گزینه مناسبی برای تزئین و زیبایی باغچه‌ها هستند. تهیه و کاشت تعداد زیاد این گونه گیاهی در قسمت‌های کناری باغچه‌ها یا در ورودی ویلاها، نمایی شیک و لاکچری به آن می‌دهد.

    خرید عمده آن، علاوه بر زیبایی بیشتر این‌گونه مکان‌ها، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

    همچنین ببینید: طراحی فضای سبز و باغ ویلا

     

    سوالات متداول:

    ایا سرو طلایی یا لاوسون هرس پذیر است؟

    لاوسون از جمله سروهایی است که خاصیت هرس پذیری خوبی دارد به شکلهای مختلف ،مارپیچ ، مخروطی ، کره ای، قابلیت هرس دارد.معمولا در اواخر شهریور تاابان بهترین موقع هرس می باشد.

    لاوسون در اب وهوای معتدل سازگاری خوبی دارد؟

    در اغلب نقاط ایران که یخبندان شدید نباشد قابلیت کاشت دارد .شمال کشور از استارا تا گرگان جایگاه مناسبی برای رشد لاوسون می باشد

    کود مخصوص کاج لاوسون؟

    کود مخصوص کاج لاوسون، کودی که با توجه به نیازهای غذایی این درخت طراحی شده است. این کود معمولاً حاوی مقادیر مناسبی از نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. نیتروژن برای رشد و نمو شاخ و برگ کاج لاوسون ضروری است. فسفر برای رشد ریشه ها و پتاسیم برای تقویت سیستم ایمنی گیاه و مقاومت آن در برابر بیماری ها و آفات ضروری است.

    همچنین ببینید: خرید نهال بید مجنون

    همچنین ببینید: خرید نهال گردو

    سایر دسته بندی ها:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۴ رای
    3.6/5 (5 Reviews)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    ارسال به سراسر ایران

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست