1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات
  3. خرید ختمی درختی Hibiscus mutabilis؛ قیمت گل ختمی
ختمی درختی

خرید ختمی درختی Hibiscus mutabilis؛ قیمت گل ختمی

بدون دیدگاه
  •  

    گل ختمی درختی از گیاهان زیبا و گلدار و خوش عطر که نام علمی آن Hibiscus mutabilis است. این گیاه در گونه‌های پرپر (گلبرگ‌های زیاد) و کم‌پر دیده می‌شود. نگهداری گیاهان گلدار از دیرباز مورد علاقه همه افراد در سرتاسر دنیا بوده است. امروز نیز استفاده از گل‌های زینتی در دیزاین و زیباسازی شهر‌ها و خانه‌ها اهمیت زیادی دارد. چرا که فضای سبز، قلب تپنده هر شهر یا خانه است.

    در این مطلب قصد داریم به معرفی درخت گلدار و زیبای ختمی پرداخته و با نحوه نگهداری، تکثیر و فروش آن آشنا شویم.

    توضیحات مهندس همتی در مورد گل ختمی

     

    گل ختمی درختی: از زیبایی تا خواص درمانی

    بیشتر ما گل ختمی را به عنوان درختچه‌ای زیبا با گل‌های شیپوری نسبتا بزرگ می‌شناسیم. غافل از آنکه تمامی بخش‌های این گیاه قابل استفاده بوده و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبع این گیاه گرم بوده و در طب سنتی موارد کاربرد بسیاری دارد. در این بخش به بررسی خواص قسمت‌های مختلف آن می‌پردازیم:

    • گلبرگ: از گل این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی (یبوست، زخم معده و کولیت روده) و التهاب لثه‌ها در کودکان هنگام رویش دندان‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین به تازگی تحقیقاتی در مورد تاثیر این گیاه در درمان چاقی، سرطان و کنترل قند خون آغاز شده است.

    • ریشه و ساقه: از عصاره این دو بخش گیاه در درمان سوختگی‌ها، اگزما، مشکلات تنفسی و سرماخوردگی‌ها استفاده می‌شود.

    با گیاه ختمی درختی بیشتر آشنا شویم

    این گیاه زینتی دارای گل‌های شیپوری به رنگ‌های سفید، صورتی و بنفش است. این گیاه درخت ملی کشور کره جنوبی است اما زادگاه آن کشور چین بوده و سال‌ها است که در کشور ما از آن به عنوان گیاهی زینتی با خواص درمانی استفاده می‌شود. استان‌های گیلان، مازندران، فارس، همدان و گرگان و چند استان دیگر از مناطقی هستند که آب و هوایی مطلوب برای رشد و نگهداری این گیاه دارند.

    تا ارتفاع ۳ متر رشد کرده و گل‌های آن بر روی شاخه‌های یک‌ساله می‌روید. درختی با طول عمر بالا است که برای بالغ شدن به ۵ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد. گلدهی آن از اوایل تابستان شروع شده و تا اوایل پاییز ادامه دارد.
    در مصر و یونان باستان از دمنوش آن برای رفع بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. مطالعات علمی در عصر حاضر نیز خواص بی‌نظیر این گیاه را تائید می‌کند.

    درخت ختمی صورتی

    نگهداری ختمی درختی

    ختمی درختی نیز مانند سایرگیاهان در اقلیمی خاص با شرایط مطلوب رشد کرده و به گل‌دهی می‌رسد. عواملی هم‌چون نور، آب کافی، دما و خاک از مهم‌ترین موارد برای رشد و نگهداری یک درخت باکیفیت و شاداب است.

    • نور: ختمی درختی به نور زیاد و کامل نیاز داشته و بهتر است در نقطه‌ای از باغچه کاشته شود که در تمام طول روز آفتاب مستقیم به آن بتابد.

    • خاک: ز‌هکشی مناسب خاک از موارد بسیار مهم در نگهداری آن است. گرچه در خاک‌های ضعیف نیز مقاومت نشان داده و به رشد و گل‌دهی ادامه می‌دهد، اما بهتر است خاک آن دارای ماسه، لومی غنی، شن و مواد عالی باشد. بهترین زمان کود‌دهی، یک مرتبه در فصل بهار و بار دوم در تابستان است.

    • آبیاری: برای رشد و گل‌دهی بیشتر بهتر است آبیاری منظم و تقریبا زیاد باشد. در تابستان و روز‌های گرم سال آبیاری باید هر روز انجام شود و در زمستان بسته به شرایط بارندگی، رطوبت و دمای هوای منطقه، به هفته‌ای یک الی دو مرتبه آبیاری نیاز دارد.

    تذکر: در صورت آبیاری کم و تحمل خشکی زیاد برگ‌ها و گل آن کوچک می‌شود.

    • دما: مناسب‌ترین دما برای این گیاه بین ۱ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

    ختمی بنفش

    تکثیر ختمی درختی

    تکثیر این گیاه به ۳ روش امکان‌پذیر است. کاشتن بذر، خواباندن و قلمه زنی. در این بین روش قلمه‌زنی متداول‌تر از بقیه بوده و نتیجه مطلوب‌تری در پی دارد. در این روش قلمه‌های خشبی که به خواب زمستانی رفته‌اند، مناسب‌ترین گزینه برای این‌کار هستند.

    قیمت درخت گل ختمی

    بیشتر افراد به داشتن باغچه‌ای پرگل علاقه‌مند هستند. باغچه‌هایی که تعداد درختان زینتی آن زیاد است، طبعا از زیبایی بیشتری نیز برخوردار است. بی‌شک قیمت گل‌های مورد نظر در خرید تعداد آن‌ها مؤثر است. درخت گل ختمی از گیاهانی است که قیمت مناسبی نسبت به سایر گیاهان دارد. علاوه بر این هر چه تعداد نهال‌های خریداری شده بیشتر باشد، قیمت تمام شده نیز پایین‌تر می‌رود.

    خرید درخت  گل ختمی

    همه ما به دنبال خرید از مراکز معتبر با قیمت مناسب هستیم. تولیدی گل و گیاه سرو طلایی از جمله مراکزی است که در آن گیاهانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به‌فروش می‌رسد. راه‌های ارتباطی به صورت حضوری یا از طریق سایت امکان‌پذیر است.

    کلام پایانی
    نگهداری و پرورش گیاهان خصوصا انواع زینتی، نقش مهمی در زیباسازی محیط و بوجود آوردن روحیه شاد در افراد دارد. بهتر است خرید گیاهان با مطالعه انجام شود تا گل‌های خریداری شده با آب و هوای محیط مناسب بوده و از بین نروند. خرید گل ختمی درختی به افرادی که به گیاهان پر گل علاقه داشته و در مناطق آب و هوایی متناسب با این گیاه زندگی می‌کنند توصیه می‌شود.

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید نهال در گیلان  و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

     

    سوالات متداول

    ایا گل ختمی را می شود با هرس کردن به شکلهای مختلف در اورد؟

    وقتی گل ختمی درختی را هرس می کنید شاخه های باریکی تولید می کند با بستن سیم نازک و پیچاندن شاخه ها بدور سیم می توانید شکلهای مختف ایجاد کنید .

    زمان گلدهی چه موقع از سال است وچند رنگ دارد؟

    ختمی درختی در اواخر تابستان تا اواسط پاییز به گل می نشیند ، برنگهای سفید ، صورتی ،بنفش ، سفید خال دار ، سفید کم پر ، سفید پر پر ظاهر می شوند

    کدام رنگ گل ختمی بهتر است؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۶ رای
    3.3/5 (3 Reviews)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست