1. گلفروشی آنلاین
  2. محصولات
  3. سرو خزنده Juniperus sabina
سرو خزنده

سرو خزنده Juniperus sabina

2 دیدگاه
  • سرو کوهی در ایران دارای شش گونه است بعضی از گونه ها دارای برگهای سوزنی یا نیزه ای هستند مثل Juniperus oxycedrus و بعضی دارای

    برگهای فلسی شکل هستند نظیر Juniperus sabina و Juniperus excelsa تکثیر آن از طریق قلمه بسیار آسان بوده و معمولاً در فصل پاییز تا اواخر زمستان قلمه زنی انجام می گیرد.از این درخت بیشتر در مناطق صخره ای و خشک برای تزیین باغات استفاده می کنند

    این گیاه گونه‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها به‌صورت خزنده یا پوششی رشد می‌کنند. گاهی اوقات از کاج جونی پروس به‌عنوان گیاه متحمل به خشکی یاد می‌شود زیرا این گیاه می‌تواند در تابستان‌های گرم هم رشد کند و به آبیاری زیادی احتیاج نداشته باشد.

    اگر سرو خزنده در خاک غرقابی قرار بگیرند، نمی‌توانند این شرایط را تحمل کنند و می‌میرند. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص ویژگی‌ها و شرایط نگهداری این گیاه اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.


    همچنین ببینید: خرید کاج آبیس


    نحوه پرورش و نگهداری جونی پروس

    این کاج به دلیل فرم زیبا و تنوع رنگی زیادش کاربردهای متنوعی دارد و معمولاً در پروژه‌های فضای سبز استفاده می‌شود. از انواع کاج جونی پروس می‌توان به رونده، ایستاده یا پیوندی اشاره کرد که در رنگ‌های آبی، سبز، طلایی، ابلق یا مش دیده می‌شود.

    سرو خزنده ابلق

    فرم شاخه‌های این گیاه سوزنی برگ به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را در گلدان‌های دراز یا استوانه‌ای کاشت همچنین می‌توان آن را به‌صورت آبشار گونه از گلدان آویزان کرد. سرعت رشد سرو خزنده ها کم یا متوسط است به همین علت هنگام کاشت باید بین آن‌ها یک فاصله ۱۵۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متری در نظر گرفته شود تا شاخه‌های گیاه بعد از گذشت چند سال با یکدیگر برخورد نکنند. گیاه جونی پروس ساقه خمیده‌ای دارد و حدوداً ۱۸ ماه طول می‌کشد تا به یک گیاه بالغ تبدیل شود. جونی پروس از انواع گیاهان دوپایه است و رشد آن به شکل دوتایی یا سه‌تایی هست.



     

    برگ‌های این گیاه بیضوی یا فلسی شکل هستند همچنین میوه‌هایی دارد که طول آن‌ها در نوع نر به ۲ تا ۴ میلی‌متر می‌رسد. در بعضی از مناطق جانوران به‌ویژه آهوها از میوه‌های این درخت تغذیه می‌کنند. با توجه به‌سرعت پایین رشد این کاج می‌توانید برای زیباتر دیده شدن منظره در چند سال اول، نواحی خالی خاک را با گیاهان یک‌ساله پوشش دهید تا بعد از رشد کامل ، آن‌ها را از محل حذف کنید.


    همچنین بخوانید : خرید سرو شیراز


     

    کاج جونی پروس در برابر سرما مقاومت خوبی دارد و در خاک‌های گچی یا خشک با زهکشی مناسب می‌تواند رشد کند اما ترجیحاً بهتر است در محل‌های آفتابی کاشته شود. در قسمت بعد یکی از محبوب‌ترین گونه‌های این سرو خزنده را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

    روش تکثیر جونی پروس

    پرورش جونی پروس خیلی راحت است به حدی که یک باغبان مبتدی هم می‌تواند آن را پرورش دهد. برای تکثیر این کاج می‌توانید از روش کاشت بذر یا قلمه‌زنی استفاده کنید. در روش قلمه‌زنی ابتدا باید از گیاه مادر یک قلمه مناسب و تازه تهیه کنید

    سپس برگ‌های اطراف آن را به‌طور دقیق جدا کنید به شکلی که فقط دو برگ در قسمت پایینی قلمه باقی بماند. برای ریشه دهی بهتر قلمه‌ها می‌توانید آن‌ها را آغشته به هورمون ریشه زایی کنید سپس قلمه‌ها را در یک گلدان بزرگ با خاک مناسب قرار دهید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. با توجه به اینکه رشد جونی پروس پایین است احتمال رشد علف هرز در میان آن‌ها وجود دارد، برای کنترل راحت‌تر این علف‌ها می‌توانید از مالچ استفاده کنید.

    بررسی شرایط محیطی مناسب برای پرورش و نگهداری کاج جونی پروس

    • هنگام سرما، برف و یخ‌زدگی شما به شرایط خاصی برای نگهداری جونی پروس احتیاج ندارید فقط باد شدید اندام گیاه را برنزه و قهوه‌ای رنگ می‌کند. درصورتی‌که جونی پروس را در گلدان می‌کاری باید هر ۲ یا ۵ سال یک‌بار گلدان را عوض کنید، بهترین زمان برای این کار اواسط بهار است.
    • نور مناسب: اگر می‌خواهید گیاه شما اندام سبز و شادابی داشته باشد آن را در نور آفتاب قرار دهید. محیط سایه رشد گیاه را کندتر و کیفیت رنگ آن را بهتر می‌کند.
    • آبیاری: جونی پروس همانند هر گیاه دیگری به آبیاری منظم احتیاج دارد. در فصل زمستان رطوبت خاک می‌تواند به‌تنهایی نیاز گیاه به آب را تأمین کند. جالب است که علی‌رغم مقاومت زیاد جونی پروس در برابر خشکی اگر در فصل زمستان به آن آب فراوانی دهید خیلی راحت آن را جذب می‌کند.
    • کود دهی: خاک مناسب برای رشد گیاه جونی پروس ترکیبی از خاک شنی، پرلیت و پیت ماس است. در فصول رشد گیاه می‌توانید برای تغذیه بهتر کاج از مواد غذایی استاندارد و متعادل استفاده کنید، این مواد غذایی در فصل پاییز باید بدون ازت باشد.‌ در فصل زمستان استفاده از کودهایی که مواد و ترکیبات آن‌ها دیرتر آزاد می‌شوند توصیه می‌شود.
    • هرس : بهترین زمان برای هرس گیاه ارس اواخر تابستان است. در این زمان، خروج شیره از شاخه‌ها کندتر است و گیاه می‌تواند تا قبل از فصل سرما زخم‌های خود را ترمیم کند. سر برداری جونی پروس با توجه به نگاه بیننده می‌تواند در جهات مختلفی باشد، معمولاً این کار در جهت نیمرخ انجام می‌شود.

    بونسای جونی پروس


    همچنین ببینید: خرید کامیس پاریس


    نگهداری بونسای جونی پروس

    اگر شما هم گیاهانی را دوست دارید که همیشه سرسبز و پرپشت هستند «بونسای جونی پروس» بهترین انتخاب است. این گیاه خزان ندارد و در هوای تازه و نور مستقیم خورشید به‌خوبی رشد می‌کند. شما می‌توانید در حیاط خانه یا روی تراس از آن نگهداری کنید. در فضای آپارتمانی نیز می‌توانید بونسای را نزدیک پنجره بگذارید تا به‌خوبی نور دریافت کند. علیرغم اینکه بونسای نسبت به خشکی مقاومت زیادی دارد یکی از اصول اصلی در نگهداری آن آبیاری مرتب و منظم است.

    قیمت جونی پروس

    قیمت گیاه جونی پروس با توجه به میزان رشد، پرپشت بودن ریشه‌ها، سایز گلدان یا سن و سال گیاه متغیر است. شما می‌توانید متناسب با بودجه خود این گیاه را در سایزهای مختلفی تهیه کنید.

    خرید جونی پروس

    تولیدی گل و گیاه سرو طلایی، یکی از تولیدکنندگان باسابقه و باکیفیت در گیلان است که نهال‌های یک‌ساله تا سه ساله با ارتفاع 1 تا 3 متر با قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان و خریداران می‌گذارد.

    در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه  خرید نهال در گیلان و یا سایر محصولات سایت مانند کاج لاوسون، درخت انجیلی و نهال گواوا و عنبرسائل و …  از بخش تماس با ما سایت سرو طلایی اقدام نمایید

    سوالات متداول

    چند نوع سرو خزنده وجود دارد؟

    دو نوع ، سبز رنگ و نو ک طلا

    ایا سرو خزنده قابل پیوند بر روی سرو دیگر که حالت ایستاده دارد ، مقدور است ؟

    بله هم سرو خزنده برنگ سبز وهم نو ک طلا قابل پیوند روی سرو زربین هست

    سایر دسته بندی ها:

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    4/5 (1 Review)

    راهنمای خرید

    سفارش از طریق تلفن و واتس آپ 09113818646 مهندس همتی :
    موقعیت گلخانه :استان گیلان
    ارسال شهرستان اتوبوسی و به انبار ترمینال مقصد خواهد بود ( باربری )

    خرید حضوری:
    آدرس نهالستان: گیلان - پره سر - رو به روی ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع

    خدمات ما

    2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

    • سلام آقای مهندس ، سپاسگزارم از کلیپ آموزشی شما برای قلمه زدن سرو کامیس پاریس . سوالی داشتم وقتی که قلمه ها را در فروردین ماه توی گلدان گذاشتیم آیا باید در فضای گلخانه نگهداری کنیم ؟

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست